8. oktober 2017

Oransje skjerf


Jeg ble med på fredagspils og en av de som var med hadde utfordring med i veska. 

Utfordringen var en rundpinne og fire nøster oransje garn, og strikk skjerf til Bymisjonens oransje skjerf-aksjon. 
Og så gikk det på omgang rundt bordet. 

Det startet forsiktig med litt rillestrikk, og så tok det fullstendig av. Helt texascrazy med ribbestrikk, perlestrikk, glattstrikk, pustepauser med rillestrikk og så tøffet en seg med hullstrikk med planlagte hull! 
Suset gikk gjennom forsamlingen, hvordan kunne man toppe dette?   Spenningen var elektrisk. 

Boom! Jeg smalt inn en stor flette, og droppet mikrofonen, eh, strikkepinnene. Ok, så sendte jeg bare videre til neste. 

Men moro! Om du gjør det til et strikkebattle (battle i feks rap er å hver sin gang ha mikrofonen, og toppe det den andre gjør) eller bare sender rundt så alle kan ta noen masker hver, så er det ganske sosialt. 

Kirkens Bymisjon har hvert år en oransje skjerf aksjon. Da kan du strikke oransje skjerf, gi det til Bymisjonen, eller gå med det selv for å markere at du vil bidra til et varmere og inkluderende samfunn. 

https://kirkensbymisjon.no/artikler/hjemlos-ga-ideen-oransje-skjerfene/



3 kommentarer:

  1. Artig påfunn! Og så så stilig skjerf, da! Garantert ingen som har maken :)

    SvarSlett
  2. Så kult! Jeg har også strikket et oransje skjerf. I riller... bøyer meg i støvet for dere!

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.